Logo Humaniora Color SVG

Onze School

Dit schooljaar is de titel van ons jaarthema ‘Respect’. We vinden het belangrijk dat de kinderen respect hebben voor elkaar, maar ook voor materiaal, de natuur…en dat ze zich daarbij aan schoolregels en klasafspraken houden. Ook aan toverwoordjes zoals ‘goeiedag, alsjeblieft en dankjewel’ besteden we extra aandacht.
Sociale vaardigheden vinden wij zeer belangrijk. Daarom werden wij een KiVa-school.
Dat is een school die veel aandacht schenkt aan het welbevinden van iedereen. Het is ook een school waar men ernaar tracht pesten geen of weinig kans te geven. Hier werken we dagelijks aan. Zo’n opdracht is nooit af. Elke week worden er in alle klassen KiVa-lessen gegeven.
Wil je ons pestbeleid met tips voor ouders lezen? Neem dan een kijkje via de knop ‘onze school’ > ‘documenten’ > ‘pestactieplan’.
Milieuzorg Op School
Dat de natuur en het milieu belangrijk zijn weet iedereen. Daarom vinden wij het belangrijk om op school de kinderen van jongs af aan het belang te leren van zorgzaam omgaan met natuur en milieu. Wij kunnen onze school dan ook met veel trots een echte MOS-school noemen!